Fortsättning.

Jag skulle ju fortsätta berätta om resan så här kommer del 2.

Lördag: Jag och Teodor vaknar halv sju och börjar göra oss klar för resa till moster i Söderhamn. Vi packar, klär på oss, kokar gröt mm. Emma kommer och tittar till oss vid halv sju och går sedan och lägger sig och somnar om. Jag väcker henne då vi är klar och hon får bråttom då hon säger att hon behövt vakna tidigare för att hinna, men vi kutar ut till bilen. Väl ute är bilen igensnöad så Emma tar bort snön och sedan när vi ska köra iväg fastnar vi så Emma hämtar spade och skottar lös oss. I all världens fart kör hon till Falun i hopp om att hinna till tåget. Tåget går 08.32 och vi är framme precis då. Just när vi ska trycka på knappen för att öppna dörren till kupén åker tåget:-( Nästa tåg går 12.35. Emma åker hem och jag och Teodor blir kvar på station. KLockan 10 beger vi oss ut på stan som öppnat. Hittar kläder på Polarn & Pyret som han ska ha på 1-års korten samt att jag köper lite kläder åt mig själv (behövs verkligen) Vi åker med tåget och väl framme i Söderhamn kommer moster och möter oss, JIPPI!! Vi knallar hem till moster och det är sååååå fruktansvärt kallt, regn och blåst.

När vi kommer fram packar vi upp och sedan går vi och käkar pizza. JAg är vrålhungrig då jag inte ätit någotpå hela dagen(förutom en kexchoklad) Efter maten handlar vi blöjor,barnmat, ingredienser till äppelpaj mm. Hyr film oxå, " Järnets änglar?? Jag tror den hette så. JAg orkar se ungefär 20 minuter sedan somnar jag:-( Matilda ser hela, men får sedan höra att den va dålig. Vi somnar i Matildas sååååå sköna bäddsoffa. Just jag glömde säga att det var såå fint och städat, men så kom vi och stöka:-(

Söndag:
Vi vaknar vid 8 tror jag? Jag dammsuger och Teodor stormtrivs då han älskar dammsugaren, Han har önskat en dammsugare i present:-) Vi ser på " Så som i himmelen" Så himla bra film! Var aktiskt första gången som jag såg hela filmen. Har tidigare sett, men då somnat och missat en del. Vi tittar även på reprisen av Talang 2008 som jag missat. Vi äter lunch och sedan ärdet dags att gå till tåget:-( På tåget sitter vi mittemot "Daniel" i Skilda världar, det ni!! Vi sitter brevid en lärare på Folkhögskolan i Övik hela vägen så vi sitter och surrar hela vägen. Matilda har på något vis lyckats boka en barnanpassad kupé med skötbord och extra plats för barnvagn mmPå Arlanda kökar vi på McDonalds samt går och kikar lite i affärer. Åker med planet som är försenat. SItter brevid en man som ska till Kiruna för att sälja leksaker till BRIO: Han säljer Mumin,cars och Hello Kitty, mkt trevlig. Väl framme kommer morfar och hämtar oss och vi åker hem. Det är tyvärr snö på backen:-( buhuuuu jag vill ha sommar NU!!!!

När vi kommer hem är det genast läggdags för Teodor och en mycket trött mamma packar upp och städar undan inför morgondagen. En mycket rolig och lyckad resa!!! SKönt med både miljöombyte samt nya människor. Det kommer vi göra om!!!

Nå vadhar hänt idag då?? Sammanfattningsvis har vi: ätit lunch hos momor, handlat, haft besök av Annika, Wilgot och Mattias,haft tvättstuga, bakat scones mm Nu sover Teodor sedan ett bratag och jag ska oxå lägga mig.

image110Glad Teodor och en glad mamma hos moster i Söderhamn.

/ Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0