Pustar ut

Nu är allt i sin ordning.Teodor sover och jag har packat upp väskor och lite annat. Det har verkligen varit en rolig och intensiv resa. Så här såg resan ut:

Torsdag: 12.50 går planet till Stockholm. Teodor sover hela flygresan. Vi åker med tåget från Arlanda till Falun kl 15:48. Teodor sover hela den resan. Tåget är så trångt att vi knappt får plats med barnvagnen. I Falun hämtar Emma oss, roligt att träffa henne då det var 3 år sedan sist. Jag tyckte hon var lik sig, hon tyckte jag såg äldre ut:-) Vi åkte först till LIDL och handlade mat. Väl hemma i Emmas stora hus (400 kvm) gjorde vi oss hemma, lagade mat mm. Teodor hade hög feber på kvällen. Vi satt och surrade länge.

Fredag: Helt otroligt, men jag och Teodor sover till 08.30 då Emma kommer och väcker oss. Vi äter frukost.Teodor har ingen feber, JIPPI!! men han är dock lite trött. Vid elva kommer Emmas kompis Karin, som även hon är socionom tillsammans med sin pojke, Olle. Olle är född i februari-07, men skulle eg ha fötts i maj så han ärrätt jämnstor med Teodor. Vi går en promenad i regnet. Sedan fikar vi och pojkarna spanar in varandra. På em åker vi allihopa till ett stort shoppingcentra i Sågmyra (mindre än Jukkasjärvi) Där hittar jag en del eller köper 2 klänningar, en t-shirt och en scarves. Tro det eller ej men köpte inget åt Teodor av den enkla anledningen att det ej fanns ngt fint attköpa:-) Vi är säkert 3 timmar och shoppar och Teodor sover hela tiden. När vi kommer hem äter vi, pratar mm. Teodor har feber. På kvällen kommer Emmas föräldrar och hälsar på som jag känner sedan tidigare. Gunilla som är världens gulligaste och Björn som ser exakt ut som han som spelar med Jim Carey i "dum och dummare" Vi sitter länge och pratar och dricker kaffe. Teodor trivs verkligen med dem:-) På natten kommer Emmas pojkvän, Tomas som sett på hockeyn så vi blir uppe och surrar med honom med till 3 ungefär:-)

Hörni jag återkommer om lördagen och söndagen, ska sussa nu...

Sov gott!

/Sofiaimage109En trött Teodor tillsammans med Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0